pijl

28 april 2019 'Ververst Managementteam'

Op LinkedIn presenteert Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn het nieuwe, volgens haar ‘ververste managementteam’. Ze is er blijkbaar trots op, want ze laat ons graag zien (met foto) hoe dat team eruitziet. Maar die trots wordt door velen niet gedeeld, want ze krijgt enorm veel commentaar, ook van mij trouwens. Want hoe is dit ververste managementteam samengesteld? Nou, uit 9 blanke mannen, zo te zien ook allemaal ongeveer van dezelfde generatie, en één vrouw, Marit dus.

Dat is toch niet te geloven, in deze tijd? Heeft Albert Heijn de boot gemist en weten ze niet dat ze in een diverse samenleving opereren? Waar zijn de multiculturele talenten, waar de vrouwen, waar de jongeren in combinatie met de seniore, wijze managers? Hoe kun je zo’n eenzijdig managementteam samenstellen en dan denken dat je hiermee aansluiting vindt bij je klanten, je omgeving, je medewerkers?

Sommige bedrijven schijnen nog steeds niet in de gaten te hebben dat de wereld is veranderd en dat je, om aansluiting te vinden en te blijven houden, de klant zich moet herkennen in je bedrijf. En het is ook nog es zo dat een divers samengesteld (management)team beter is voor je klantfocus, je prestaties, je verandervermogen en je innovatiekracht. Hoe kun je als supermarkt zo de boot missen? Terwijl de concurrentie moordend is, de klanten uit een enorm groot aanbod kunnen kiezen en de vraag naar een specifiek op de klant afgestemd aanbod steeds groter wordt.

Hoe ga je dat doen Marit? Of denk je dat te bereiken door ze bij de kassa te zetten? Ik denk het niet, want diversiteit begint in de top. Jij had het goede voorbeeld moeten geven en laten zien Nederlandse grootste supermarkt open staat voor iedereen, een modern bedrijf wil zijn met oog voor de diversiteit aan klanten. Herkenbaar en zichtbaar, inclusief, ook in de top.

 

 


Laat een bericht achter - aantal berichten: 0



Bent u de eerste die reageert?



Laat een bericht achter

naam
e-mail
website
bericht
Schrijf twaalf in cijfers: